Jahtet jane risia e koheve te fundit per ti marre me qera ose ti blejne dhe sidomos skafet . Milionat qe i ikin Shqiperise nga transaksionet jashte kanaleve te saj dhe si po perfiton Mali i Zi nga turizmi dhe projektet e suksesshme. Transaksionet i kalojne 20 milione euro.
Miliarderet jane shpesh pjese e titujve “bombastikë” te mediave ne bote dhe, ne shume raste, per stilin ekstravagant te jeteses se tyre. Kane supermakina, megajahte, hotele dhe bejne pushime qe te krijojne iluzionin e nje bote tjeter, te nje bote ireale. Shqiperia, edhe pse nje pike oqeani, duket se nuk i ka shpetuar tendences qe kane super te pasurit per te shijuar ne maksimum aksesin qe te jep ky status. Se fundmi, nje tendence qe po pervijohet eshte zoterimi i nje jahti duke kaluar nga faza e qiramarrjes ne ate te te qenet pronar. Burime nga operatoret e tregut qe kryejne edhe negociatat apo asistojne ne transaksione, ne harkun e me pak se nje viti jane blere shtate jahte, por numri i tyre eshte shume me i madh. Pyetja qe lind vetvetiu eshte: Ku jane keto jahte, pse nuk i shohim ne brigjet shqiptare jahtet ?
Ne fakt, shumica zgjedhin t’i mbajne larg Shqiperise, jahtet ne brigjet e Montekarlos ne Monako, te Kanes ne France, ne Holande, dhe me i aferti me Shqiperine, ne Tivat te Malit te Zi. Ka edhe nga ata qe zgjedhin te prekin here pas here brigjet shqiptare, por ky veprim nuk u krijon problemin e zakonshem qe lind nga burokracia, sepse regjistrimi i tyre eshte bere nen flamurin e nje shteti tjeter, qe rendom mund te jete Malta, Holanda, Italia, Qiproja apo Monako. Volumet kane ardhur ne rritje dhe kete e konfirmon edhe tendenca qe ka pasur importi i mjeteve te tjera lundruese ku motoskafe, varka me motore dhe gomone kane shenuar nje shifer prej 4165 njesish te importuara, me nje vlere kumulative prej 4.5 milione dollaresh, sipas burimeve zyrtare.
Por ndersa per kete kategori eshte e lehte te kuptosh vleren e shpenzuar, per jahtet, transaksionet kryhen ne kanale jashte Shqiperise por qe permes agjencive negociatore mund te krijosh nje ide mbi milionat qe qarkullojne. Dorian Mersini, avokat per ceshtjet detare, shprehet se interesi ka ardhur ne rritje, por transaksionet qe behen nuk kalojne permes Shqiperise. Ai shton se jane te pakten 20 milione euro blerje jahtesh qe jane bere ne vend, nga te cilat, Shqiperia ka humbur 4 milione vetem nga mosarketimi i TVSH-se se zhdoganimit .
Rritet importi i gomoneve, skafeve dhe varkave me motor
Te dhenat tregojne se ka nje tendence gjithnje ne rritje per blerjen e nje mjeti lundruessic jane jahtet. Nje jaht ne kufijte 20-25 metra nis minimalisht me vleren nga 500 mije euro dhe sipas madhesise dhe faciliteteve te integruara ne te, rritet edhe cmimi, qe shkon ne miliona euro.
Por jo te gjithe mund te perballojne shpenzimet marramendese qe ka nje mjet lundrues i klasifikuar si jaht. Ndaj nje pjese e mire e atyre qe gezojne nje status ekonomik te kenaqshem dhe ndajne pasionin per peshkimin, eksplorimin dhe adrenalinen qe te jep deti mjaftohen edhe me mjete lundruese me ekonomike, sic mund te jene skafet, gomonet por pse jo, edhe motor uji qe rendom njihen si jet ski.
Ne liste jane edhe mjetet e tjera lundruese pervec jahtet , si varka me motor apo jet ski, qe arrijne ne shifren 2023, nga nje luhatje prej 90 minimalisht dhe 282 . Vlera e importeve per kete kategori eshte 1.9 milione dollare, me cmimin mesatar per njesi prej 718 dollaresh, por qe cmimi i varkave ulet dukshem nga mesatarizimi me cmimin e jet ski .
Ne total, ajo qe vihet re eshte tendenca e shqiptareve per t’u pajisur me mjete lundruese, ku nje pjese e mire kane shkuar edhe ne funksion te turizmit, sic jane kryesisht jet ski, por edhe per perdorim individual.
Cilat jane zonat me te bukura per t’u pershkuar me jahtet?
Zonat me te bukura te vendit tone per te udhetuar me jaht jane gjiret dhe shpellat qe gjenden ne detin Jon (Gjiri i Karaburunit, Sazani, Gjiri i Grames, Arushes, Shpella e Haxhi Aliut, Gjipe, Keshtjella e Ali Pashe Tepelenes, bregdeti i Dhermiut, Himares, Sarandes). Keto gjire, pervec bukurive mahnitese natyrore, jane te mbushur dhe me histori dhe site arkeologjike. Ne kete drejtim, shteti duhet te beje sa me pare ruajtjen dhe kontrollin e tyre, mbrojtjen mjedisore, katalogimin e pasurive arkeologjike mbi dhe nenujore, si dhe te nxirren ligjet perkatese me sanksione te rrepta, nese keto pasuri cenohen nga turiste, qofshin keta shtetas shqiptare apo te huaj.
Gjithashtu zona te bukura ku mund te shkoni me jahtet jane ne detin Adriatik, ku mund te permendet Kepi i Rodonit me kalane e Skenderbeut, Rana e Hedhun ne Shengjin.